לפיד מתמוגג: "מעיין החינוך התורני תכניס ליב"ה"

    אבי יעקב No Comments on לפיד מתמוגג: "מעיין החינוך התורני תכניס ליב"ה"
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם ויתרה ש"ס על עצאות החינוך של ששת מעין החינוך התורני בתמורה לכספים ממשרד החינוך? אם נשאל את יארי לפיד התשובה חיובית. "בימים האחרונים חתמנו על הסכם היסטורי שיחייב את "מעיין החינוך התורני", רשת החינוך של ש"ס, בלימודי ליב"ה" כתב לפיד ברשת החברתית.

    לפיד מתפייט וכותב כי "זו לא פחות ממהפכה. עשרות אלפי ילדים חרדים ילמדו לראשונה מתמטיקה, אנגלית ומדעים".

    הוא גם מפרט את ההסכם: הלימודים ייערכו בפיקוח מלא של המדינה, בהתאם לכל הדרישות של מערכת החינוך, והילדים יצטרכו לעבור גם את המבחנים הבינלאומיים. בישראל של 2013, החינוך הוא המפתח לחיים טובים ועשירים יותר. לימודי הליב"ה יעניקו לילדים האלה סיכוי הוגן ושווה להגשים את הפוטנציאל שלהם ולהתפרנס בכבוד כשיגדלו.

    והסיכום ברור: "לצד מהפכת השוויון בנטל ותכנית "יוצאים לעבודה", זהו הצעד החשוב ביותר לשילוב הדור הצעיר של החרדים בחברה הישראלית ולהוצאתם ממעגל העוני".

    מהנהלת רשת מעין החינוך התורני הגיבו באיפוק לדברים ואמרו כי "הרשת ממשיכה בדרך המסורה ע״י מרן זצ"ל, וכל ההסכמים שנחתמו הם אך ורק לאור הוראותיו ובברכתו ואישורו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב משה מאיה, יו״ר ההנהלה הרוחנית של הרשת. כפי שהיה עד היום כל מוסד מטעם רשת החינוך שמלמד את תלמידיו ליבה המותאמים לאופי הרשת מקבל תקצוב מלא, מוסד שאינו מלמד לימודי ליבה באופן מלא מתוקצב ב-75%, בהסכם הודגש עוד כי לא תהיה כל התערבות בנושאים הפדגוגיים ובתכנים התורניים. אין חדש בהיבט הזה שכן גם עד עכשיו הרשת לימדה ליבה".

    במה כן התפשרתם?

    "הנהלת רשת החינוך נעתרה לכך שלא יהיו יותר שעות מנכ״ל ולכן הנהלת הרשת בשיתוף משרד החינוך קבעו קריטריונים ע״פ צרכים של המוסדות לחלוקת שעות, משרד החינוך יאשר ויתקצב לפי דו״ח שורה אישור פרטני על כל משרה".

    האם האמת גם כאן באמצע? ימים יגידו



    0 תגובות